Ponderea flotelor în totalul partenerilor Uber este, în România, mai mic decât în celelalte țări din Europa Centrală și de Est unde există platforma, dar este în creștere, a transmis, pentru Capital, compania. Creșterea numărului de firme care „înscriu” la Uber mai multe mașini, pe un model folosit și în cazul companiilor de taxi, poate fi constatată inclusiv din discuții cu șoferii.

Numărul partenerilor care aduc la Uber flote de maşini este în creştere, a arătat, pentru Capital, compania, fără să dea date exacte, ” din raţiuni care ţin de competiţie”.

Deţinătorii aplicaţiei care a făcut obiectul multor discuţii în România şi nu numai, spun că au lucrat de la bun început atât cu şoferi independenţi cât şi cu firme care au flote pe care au vrut să le valorifice prin colaborarea cu Uber, dar sesizează în ultima perioadă o creştere a ponderii flotelor în totalul partenerilor.

” Comparativ cu celelalte ţări din Europa Centrala şi de Est, ponderea companiilor cu flote din totalul partenerilor este mai redusă. Vedem însă o tendinţă de creştere, întrucât mulţi şoferi parteneri care colaborează cu noi de mult timp îşi dezvoltă mici business-uri în domeniul transportului. Vorbim de companii care au de la 3-4 maşini până la câteva zeci de maşini înscrise pe platforma Uber. „, a transmis compania, pentru Capital. În regiune, Uber mai acttivează în  Cehia, Polonia, Ucraina, Lituania şi Estonia.

Din informaţiile Capital, o parte din firmele care aduc la Uber chiar şi zeci de maşini sunt controlate direct sau indirect de oameni care au afaceri şi în zona taximetriei. De altfel, inclusiv o parte a colaboratorilor individuali ai Uber au fost sau sunt în continuare şi taximetrişti.

Din discuţii cu mai mulţi şoferi înscrişi pe  Uber, Capital a aflat că în cazul celor care lucrează cu maşini aduse pe platformă de către companii cu flote lucrurile diferă mult faţă de partenerii individuali.

Ei nu sunt plătiţi cu o cotă parte din suma încasată pe fiecare călătorie ci cu o remuneraţie fixă, în funcţie de numărul de ore pe care le lucrează şi în funcţie de numărul de curse.

Pe de altă parte, companiile cu flote au acces la servicii care nu sunt disponibile pentru partenerii individuali.

Autor: Șerban Bușcu